Camp2008_Janka

Ešte v nedeľu 29. júna som prišla k Hreškovcom do Košíc, tam som prenocovala, aby sme na druhý deň skoro ráno cestovali rýchlikom do Viedne. Sprevádzala nás Vladkova mama.

V Kysaku pristúpil Tomáš Hudák, v Liptovskom Mikuláši Ivetka Boráňová s mamou, ktorá nás sprevádzala až do tábora a v Žiline naša druhá sprievodkyňa Terezka Lajčáková. V Bratislave nás čakala Simonka s mamou, dali nám ešte nejaké veci a pokyny na cestu. Potom sme pokračovali do nemeckého Mníchova a napokon do Langau.

V pondelok 30.6.2008 v podvečer sme pricestovali do Langau. Všetkých účastníkov privítali a to z 9 krajín Európy: z Nemecka, Francúzska, Španielska, Švédska, Fínska, Talianska, Belgicka, Maďarska a zo Slovenska. Rozdali nám kľúče od izieb, navečerali sme sa, umyli a išli spať.Image

V utorok ráno po raňajkách sme mali výlet pešo do väčšej dediny spojený s návštevou kostola (Wieskirche) uprostred prírody. Späť sme išli tiež pešo k obedu. Po obede sme mali hry. Večer sme počúvali hudbu, pozerali TV, rozprávali zážitky, potom nasledovala zoznamovacia diskotéka spojená s tancom a rozhovormi.

V stredu ráno sme mali africké tance, kde sa každý pohyboval, tancoval. Po obede sme si vyrábali bubny, ako africké bubny, na ktorých sme bubnovali.Image

Každý deň sa prezentovali jednotlivé krajiny. My, Slováci, sme všetkým účastníkom ukázali naše hory, jaskyne, krásu kvapľov, fotografie z našich výletov z celého Slovenska, kde si každý rok spolu užívame – pri vode, v bazéne, na turistike, pri zbieraní húb a lesných plodov. Na prezentáciu sme pripravili ovocné zákusky, na ktorých si všetci pochutili. Aj ostatní pri svojich prezentáciách pripravili nejakú sladkú špecialitu zo svojej krajiny.

Každý deň bol spojený s prácou, s hrami. Boli sme rozdelení do skupín. Jedna skupina bubnovala, druhá maľovala a tretia išla do mesta nakúpiť suveníry domov. Ja som maľovala náš dom, záhradu a stromy vodovými farbami. Pekné obrázky vyhodnotili.

Ďalší deň bolo lezenie po stene. Ja som sa bála, tak som nešla liezť. Túto úlohu za našu skupinu urobila Ivetka so svojou mamou, Tomáš a Terezka. Spolu s našimi liezli aj Španieli.

Potom ďalší deň nás nemecká sprievodkyňa odviezla  autom k lanovke, aby sme sa vyviezli na vrchol. Začalo pršať a všetci sme zmokli.Image

Večer sme mali takú hru vonku v tme, išli sme k duchom do lesa. Museli sme byť ticho, aby nás duch nepočul. Za odmenu sme dostali lastúru a svetielkujúcu hviezdičku. V tme sme si posadali okolo ohňa, vedúci tímu nám povedal, že sme boli dobrí, tak k nám duch neprišiel. Pri ohni sme pálili balóny, na ktorých bolo napísané všetko zlo sveta. Pálili sme ich preto, aby všetko zlo odišlo.

Všetci sme sa zúčastnili veslovania na člne, mali sme záchranné vesty, potom sme dostali fľaštičku so vzorkou vody a diplom.

V posledný večer, v utorok, bola rozlúčková diskotéka, kde sme tancovali, vystískali sme sa, poplakali si. Potom sme sa pobalili a ráno nás odviezli autami k vlakom. Odchádzali sme domov plní pekných zážitkov a nových priateľstiev.